مجموعه مقالات آیین تدفین ساسانی

در بررسی های انجام شده در آیین تدفین ساسانی این گونه بدست می آید که آنها اعتقاد داشتند وقتی روح بدن را ترک کند، اجزای بدن فاسد می شود. بنا بر این تا سه روز از جسد محافظت می کردند تا اهریمن نتواند روح آن را به دوزخ ببرد. جسد را در محوطه سرباز قرار می دادند تا حیوانات گوشت آنرا بخورند. پس از آن استخوان ها را در مقابل آفتاب قرار می دادند تا پاکیزه شود. پس از آن استخوانها را در استودانهای سنگی دفن می کردند.
بی شک مسیحیان و یهودیان برای دفن اموات خود در زمین مشکلاتی داشتند. در زمان بهرام پنجم یا یزدگرد دوم، مسیحیان دفن شده در زمین را از خاک بیرون آورده اند و در مقابل آفتاب قرار دادند تا استخوانهای آنان پاکیزه شود و خاک را آلوده نکند. سپس آنها را دوباره دفن کرده اند. برای شما عزیزان 5 مقاله از آیین و رسومات دفن مردگان در دوران ساسانیان را آماده کرده ایم که شما می توانید مجموعه کتابهای آیین تدفین ساساسنیان را در قالب 5 مقاله را با لینک مستقیم از سایت دانلود برتر دریافت کنید.

مقالات مربوط به آیین تدفین ساسانی

  1. قبور زرتشتی – ساسانی در فارس
  2. قبور زرتشتی – ساسانی در فارس (مزداپرست، فرجام شناسی، مرگ، رستاخیز، دروج نسو، منجی،فرشگرد، کیفر و پاداش،سوشیانس، اوشدیر)
  3. مرگ و مراسم تدفین در دین مزدایی
  4. تحلیل استمرار معماری چهارطاقی از دوره سااسنی به اسلامی در ایران با تکیه بر روش نقد کهن الگویی
  5. معرفی شیوه تدفینی از دوره ساسانی در قلعه کنگلو واقع در سواد کوه مازندران

 

 

 

قیمت : 5000 تومان (پرداخت با کلیه کارتهای بانکی عضو شتاب امکانپذیر است)

بعد از پرداخت لینک دانلود نشان داده شده و به ایمیلتان نیز فرستاده خواهد شد.

[purchase_link id=”15533″ text=”اضافه‌کردن به سبدخرید” style=”button” color=”blue”]